Latihan Menulis


ada seorang cikpuan menguji anak buah nya dengan menyuruh mereka, mereka cereka bersesuaian dengan latar di atas. bagaimana? 


kakak yang memakai tudung merah jambu di hadapanya menoleh ke belakang secara tiba-tiba. Alia terkejut. mata kakak itu seolah mencari sesuatu. ke kiri dan ke kanan.

"kenapa kak? ada yang tidak kena?" tanya Alia ingin membantu

"Akak terdengar..." perlahan dia menutur. Alia pula kehadapankan kepalanya untuk mendengar. "Dengar apa kak? Saya tidak dengar apa-apa kak. 

Alia toleh laju kebelakang. Dia syak sesuatu dia selekoh belakang selepas dia perhati anak mata akak itu merenung tajam selekoh di belakang mereka. 

"Ah! tidak mungkin!" jerit Alia. 

Belum sempat Alia menghabiskan jeritan, kakak bertudung merah jambu lari melintasi Alia, terjatuh Alia dilanggar. Kipas biru hilang dari genggamannya, seolah dia tidah kesah dengan kipas itu lagi. Terus bangun dan berlari. 

Aku tidak boleh kalah!

Alia bangkit dan terus lari menuju selekoh di belakangya tadi. kelihatan ramai orang berlari sama menuju selekoh. Berkerumun mereka ke arah satu suara yang menjerit daripada tadi. 

"rabaah! rabaah! baju rabaah lelaki dan perempuan! murah murah,!


Ini peluang bukan selalu. Mesti cepat dapatkan. Paling kurang ini tanda sokong kita pada mereka di Mesir!


*heh.. Saja post certot ini. Ini adalah yang saya tulis di komen. Kualiti memang boleh dipertikai. Cuma seronok kerana idea masuk. menarik . haha

#savemorsy #pray4egypt



Comments

Popular Posts